Spread the love

Outsourcing IT Warszawa – Od czego zacząć?

Jeśli Twoja firma chce rozpocząć outsourcing usług IT, aby zaoszczędzić pieniądze, skalować możliwości sieci i poprawiać bezpieczeństwo w miarę rozwoju, musisz wiedzieć, od czego zacząć. Powinieneś wiedzieć, co najpierw zlecić na zewnątrz i jak strategia będzie pasować do Twojego biznesu.

Zrozum swój biznes

Jako właściciel firmy, znajomość swoich priorytetów pomoże Ci zrozumieć, czego oczekujesz od firmy outsourcingowej IT. Zacznij od systematycznego sprawdzania bieżącej wydajności IT, a następnie dowiedz się, co z niej czerpiesz. Następnie określ, jak chcesz, aby Twój dział IT wyglądał w przyszłości. Znajomość swojej przyszłej wizji przyda się podczas tworzenia mapy drogowej tego, co musisz najpierw zlecić na zewnątrz.

Oto rzeczy, które powinieneś zrobić, wymyślając mapę drogową outsourcingu:

Oceń słaby punkt swojej obecnej strategii – powinieneś ocenić słabości obecnej strategii IT tak uczciwie, jak to możliwe. Na przykład możesz zdecydować się na outsourcing z powodu utraty danych lub poważnego naruszenia bezpieczeństwa. Zobacz post: Czy jesteś przygotowany na biznesową katastrofę?

Sprawdź przestoje i wsparcie — gdy masz problem z siecią lub komputerem, czy Twój personel potrzebuje dużo czasu na ponowne uruchomienie? Jak często masz przestoje? Czy masz całodobowe wsparcie, dzięki któremu system działa nawet w dni wolne i weekendy? Jeśli Twoja obecna strategia nie odpowiada Twoim potrzebom, musisz pomyśleć o outsourcingu.

Kondycja sieci — oceń bieżącą sieć komputerową, konfigurację (i kondycję) oraz konfigurację poczty e-mail. Czy jesteś w dobrej formie? Czy w ogóle wiedziałbyś, gdybyś nie był w dobrej formie. Jaka jest twoja strategia tworzenia kopii zapasowych? Czy możesz wrócić do działania w przypadku katastrofy, takiej jak pożar, powódź, kradzież itp.?

Oceń rozwój swojej firmy — Jeśli czujesz, że Twoja firma jest w stagnacji, przyczyną może być Twoja strategia IT. Powinieneś skorzystać z najnowszych rozwiązań IT dla aplikacji internetowych w chmurze i zwiększonej przestrzeni dyskowej w korzystnej cenie.

Zastanów się nad swoją przyszłością – co chcesz osiągnąć w przyszłości i jak IT może Ci w tym pomóc? Outsourcing IT ułatwia pracę i daje więcej czasu na skupienie się na innych rzeczach. Zawsze mówimy ludziom, zostaw technologię nam, a Ty skupiasz się na tym, co znasz najlepiej… swoim biznesie.

Podstawy outsourcingu

Przede wszystkim powinieneś zacząć od outsourcingu podstawowych usług IT, które obejmują kopie zapasowe w chmurze, zabezpieczenia i pomoc techniczną. Musisz zacząć od tych podstawowych obszarów, ponieważ jeśli coś pójdzie nie tak, Twoja firma ucierpi. Wiele wewnętrznych działów IT nie ma doświadczenia ani wiedzy specjalistycznej, aby wdrożyć usługi, które zapewnią działanie Twojej sieci przez cały rok. Na przykład Twoja firma potrzebuje:

Możliwość wdrożenia bezpiecznych zapór sieciowych

Monitorowanie sieci w czasie rzeczywistym pod kątem prób włamań

Kopie zapasowe w chmurze, które mogą pomóc w odzyskaniu sprawności po poważnej awarii sieci

Znajomość najnowszych zagrożeń bezpieczeństwa

Mając odpowiednią firmę outsourcingową, skorzystasz z całodobowego wsparcia i wsparcia technicznego na miejscu ze strony zespołu ekspertów.

Pierwsze kroki

Każda firma ma inne potrzeby w zakresie outsourcingu IT. Na przykład możesz nie mieć odpowiednich zasobów wewnętrznych lub strategii rozwoju, aby Twoja firma znalazła się tam, gdzie powinna. Oba scenariusze wymagają różnych podejść do outsourcingu: jeden może wymagać dodatkowego rozwiązania informatycznego, podczas gdy drugi może wymagać rozwiązania w pełni zleconego na zewnątrz.

Korzyści z outsourcingu Twojego działu IT

Największą zaletą outsourcingu usług IT jest dostępność. Kiedy Twój dział IT wyjeżdża na wakacje, będziesz musiał żyć bez nich, dopóki nie wrócą. Jednak outsourcing zapewnia całodobowy dostęp do techników i zróżnicowany zestaw umiejętności. Outsourcing IT Warszawa jest zazwyczaj tańszy, ale nie zawsze tak jest. Musisz dokładnie przyjrzeć się swoim konkretnym celom, aby zobaczyć, jak wpisują się one w długoterminową strategię IT.